Åttonde inlägget

090316
Slösade pengar idag.. Eller slösade är väl inte rätt ord när man köper kläder åt sitt barn. Lilla gumman har ju inga byxor så det var bara att bege sig upp till staden och inhandla lite.. Blev 2 par byxor, 2 par tights, en jeans kjol, en långärmad tröja, en klänning, en t-shirt och ett par skridskor. Blev lite små sur idag när jag fick veta av fröknarna att barnen ska åka skridskor i morgon!! Vad sjutton är det för sätt?! Dagen innan meddelar de att de ska ha skridskor och hjälm med sig, inte en tanke på att alla kanske inte har det hemma. Visst de som inte hade fick åka pulka i backen men hur kul är det att göra om man är den enda?! *mutter*
Sedan var vi och tog en fika, det är så mysigt att gå på stan med min lilla prinsessa, bara hon och jag som springer runt i de få butiker som är värd att besökas i den här hålan och bara njuta av att umgås med gumman, helt värt alla pengar som gick idag!
Är riktigt duktig på att låta pengarna rulla, tänk om de kunde ramla in i samma takt som de ramar ut, det hade varit något!
Nu har gumman åkt till sin pappa, saknar henne fruktansvärt mycket när hon är borta, det är som att något saknas hela tiden. Även om gossen och hans pappa är duktiga på att busa runt här så är det ändå som att det är ett hål här hela tiden som ska fyllas ut. Hatar verkligen växelvist boende!! *urk* Tror inte det är bra för varken barn eller förälder att hoppa runt så, man tappar liksom bort varann, får inte känna samma närhet som annars och jag tror att många av de som haft växelvist när de var små blir osäkra och otrygga individer som vuxna. Fast det beror ju på hur både barn och vuxen hanterar situationen, alla kanske inte vill eller kan klara av det. Jag tror helt och hållet på att man ska ha ett hem och inte behöva flytta fram och tillbaka mellan två hem, två olika regler, två olika sätt, två olika tider osv. Hade inte själv velat flytta mellan två killar varannan vecka, hade ju blivitt galen!
Nåja, ska bädda ner mig på soffan nu och kolla Cold Case, inte så sugen på att sova i sängen i natt ändå ingen action där! ;-) Nää, seriöst så har madrassen glidit på min sida så den är en halvmeter från väggen och jag hatar att vakna på natten av att min kudde är på rymmen!
Hoppas så mycket på att kunna komma ner med en ank-tårta till syster och Lea till påsken, dels för att göra en tårta men mest för att träffa charmtrollet och surra skit med syster över en mugg med glögg. Sitta där med sin mugg glögg på balkongen och grilla en falukorv eller nått. Hahaha!! :-D Saknar er!!

Kramiz kramiz


Kommentarer
Postat av: ia

Yay! Vi kan grilla korv och dricka glögg på ballkongen. Innan ni kommer ner så har vi sommar :)

2009-03-18 @ 09:13:29
Postat av: Anonym

jag vill se en bild på ditt nya stjärnskott nu!! :)

2009-03-26 @ 20:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0