Lärorik vecka!

Veckans citat måste vara "om något verkar för bra för att vara sant, så är det nog åxå det" 
 
Ibland är människor inte vad man tror de är, oftast tycker jag att man dissar de som är ärligast eftersom man tycker de är konstiga på något sätt. Sen går man på illusioner istället.. 
Är det då fel på den som lägger upp en illusion eller den som godtar illusionen? Är det fel på nån av dem? Kanske man ljuger för att man så gärna vill lägga upp en finare fasad för den personen man ljuger åt, men varför? Fasader ruttnar med tiden.. 
Kanske man vill så gärna ha en fin fasad ett tag så man struntar i allt som ruttnar runt om och bara målar över det.
Vad vet jag.. 
 
Nåja, skit i illusioner och välkomna verkligheten istället! Tuff vecka för sonen, baciller hela veckan, syrran klämde armen hans i bildörren och han landade fel med foten på stuttsmattan så nu går han på kryckor iaf en vecka. Stackars liten alltså..
 
Jag har fått mycket att tänka på de senaste dagarna. Kom väl fram till att efter allt så mår jag bättre och bättre för varje dag som går. Känner mig psykiskt starkare och stabilare även i motgångar så det är positivt. Enda som strular är sömnen.. 
 
Puss i pannan finfisar ♡
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0